fredag 23 april 2010

Inte ens en liten vindpust

För ett litet tag sedan tog jag det avgörande och stora beslutet att ändra lite här på min blogg (nej, jag menar inte ändringen av kommentarsfältet).

Det kändes pirrigt, det gjorde det. Men nödvändigt.

- Mod, Huliganmatte! utropade jag hurtigt till mig själv och redigerade med hjärtat i halsgropen.

Med bävan undrade jag sen om det skulle bli våldsamma reaktioner? Om folk med avsmak skulle vägra att längre läsa min blogg? Man läser ju så mycket i tidningarna om tittarstormar och läsarstormar för saker som man faktiskt kan tycka är tämligen triviala, inte alls av samma dignitet som det här.

Varje dag har jag tänkt att nu, nu börjar det snart välla in klagomål, hejarop, kommentarer och förmananden. Facebookuppror kommer att startas. Pressen kommer att höra av sig.

Men nä. Inte minsta lilla knyst. Inte ett pip. Inte en vindil.

Fast - det blev ju vulkanutbrott ändå? Kan det vara mitt fel?

20 kommentarer :

  1. I alla fall är det inte bilden på Hampus som är ändrad.... Men kan det vara att bilden på dig ligger längst ner? Fast det gjorde den kanske innan också? Nä, här känner jag mig totalt lost.

    SvaraRadera
  2. Men jag sa ju att den var snygg, räknad inte det? Och det är ju förfärligt vad hon tjatar, Syrran. Huliganen i snö är en mycket, mycket vacker bild, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Alltså, det är ju inte prick-bakgrunden jag menade, det är ju länge sedan... Nej, jag ändrade ju en grundläggande sak i bloggen bara för några dagar sedan. Ju!

    SvaraRadera
  4. Är det "prenumerera på"-grejerna som är nya? Eller har du möjligtvis flyttat på rubriken? Ja det är det nog! Rubriken är flyttad! Får man något pris???

    Bitte: Yes det gör jag :-). Har ju inte gett upp hoppet liksom...

    SvaraRadera
  5. Du flyttade det sista R-et i 'Trädgårdsbloggar' till raden nedanför?

    SvaraRadera
  6. Jag tror att rubriken är ändrad. Lite till vänster. Eller?
    Hur som helst tänker jag inte sluta att läsa din blogg bara för att du ändrar lite här eller där.

    SvaraRadera
  7. Du har lagt in en besöksräknare?

    SvaraRadera
  8. Jag har ingen aning men är lika glad ändå!

    SvaraRadera
  9. Ändrat? Jajo, till prickigt för länge sedan... måste kolla igen...

    SvaraRadera
  10. Annika: inga pris! Dessutom var det ju fel.

    Emelie: Que?(!) Inte hos mig. Det måste vara en skotsk jinx.

    Kerstin: Det gläder mig. Jättemycket!

    Lotti: Ha! Det var längesedan. Redan de gamla grekerna...

    Lydnadsladyn: Det är rätt! Go' och gla' ska människan va'!

    Jea: Kolla på. Och läs nyare inlägg. Bara som ett litet tips...

    SvaraRadera
  11. Förresten, kära Lydnadslady - det var ohyggligt länge sedan din blogg uppdaterades. Bara ett litet tips... omd du inte visste det!

    SvaraRadera
  12. MEN HALLÅ!!! Jag har faktiskt inte tid att blogga! Min tid går nämligen åt till att läsa andras västgötaspetsbloggar! Jaa bara såna läser jag!
    Så många utropstecken har jag aldrig skrivit men det var rätt kul!!!!! :)

    SvaraRadera
  13. Ja då förstår jag ju! Såna undanflykter och ursäkter måste såklart godtas!

    Fast man väntar ju ivrigt ändå.

    Nej nu KAN jag inte hålla mig: !!!!!

    SvaraRadera
  14. Förutom den prickiga ändringen (men det var ju ett tag sen) så kan inte jag se vad du gjort.

    Kan detta vara en form av Finn Fem Fel? Fast med bara en bild??

    Hursom. Det får vara hur det vill med det för jag läser bara dina inlägg. O R D A G R A N T ! ! ! Det är liksom de jag är ute efter. Resten är nog mer att anse som lullull ;)

    SvaraRadera
  15. Vid närmare eftertanke så behöver du nog inte oroa dig för att vara ansvarig för vulkanutbrott, nedflyttade R eller inte. Det orsakades tydligen av att kvinnor numera har djupare urringning än vad som är riktigt anständigt, läste jag i tidningen idag (så då måste det ju vara sant). Eller var det jordbävningar? Tja, naturkatastrof som naturkatastrof.
    Ny gissning: du har bytt hund? Till en lydnadschampion kanske?

    SvaraRadera
  16. Larsson: lull-lull var nog ordet!

    Emelie: det läste jag också - och visst skulle det väl vara någon form av facebookuppror mot det där urringat-tramset, på måndag eller så? Planerar att vara urringad till naveln ungefär, tror inte det ger utslag på den seismografiska mätaren direkt.

    SvaraRadera
  17. Gissning nummer fyrahundratretton: inga bilder?

    SvaraRadera
  18. Emelie: Jamen herregud, har du inte läst mitt senare inlägg? INGET UTROPSTECKEN är det ju... nu behöver du inte gissa mer.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.