fredag 9 april 2010

Träningsfredag

Besöket i Skottland satte ju sina spår. Spår som måste utplånas tyckte jag. Alltså bokade jag en träningstimme med instruktören på gymmet.

Hon är ung och smal och, tja vältränad. Som en instruktör bör vara. Själv är man ju inte det, för då hade man ju liksom inte behövt instrueras.

- Vad behöver du träna? undrade hon. Jag mumlade lite tyst något om magen och ryggen. "Kanske armarna också?" föreslog hon glatt. "Trimma gäddhänget lite!" utropade hon sedan hurtigt. Med en suck fick jag erkänna att gäddhänget antagit gammelgäddsproportioner, inget litet gäddyngel där inte.

Sen tränade vi med pilatesbollen. Magen och ryggen och rumpan och armarna. Jädrans jobbigt, om jag får säga det själv. Det märkliga är att när instruktören visade så kunde hon både prata och göra övningen samtidigt (kvinnlig simultankapacitet, jajamensan!), medan jag bara kunde flåsa och få nära-döden-upplevelser när jag försökte göra efter.

Ganska nöjd åkte jag sedan hem till Huliganen.

- Matte har tränat! meddelade jag belåtet. Precision och balans och styrka. Svettigt var det också.

Huliganen såg lätt skeptisk ut. "Träna?" såg han ut att tänka - "vadådå?".

"Asså, vad menar hon? Träna?"

Sen undrade han: fick du apportera spårpinnar?
Spårapportsträning
Jag fick ju erkänna att nej, några spårpinnar var inte inblandade.

Nähänä, sa Huliganen då. "Fick du springa fort som f-n?"

Jädrar i min lilla låda, här går det undan! Fotografen hinner inte med
Mja, nä, det gjorde vi väl inte heller, fick jag tillstå.

- Men då fick du väl snurra runt med liten boll, i alla fall? undrade Huliganen.
Huliganen demonstrerar centrifugalträning med liten boll
Jag skakade stumt på huvudet och började undra vad vi egentligen hade gjort?

Då la Huliganen in nådastöten. "Fick du klick och frolic efteråt?". Suckande tvingades jag medge att utdelningen av såväl klick som frolic totalt hade uteblivit.

- Kan inte ha varit mycket till träning, blev Huliganens dom.

Och nu sitter jag här och undrar om man inte borde införa lite mer klickerbetonad belöning på gymmet? Kanske inte direkt frolic, men en liten chokladbit efter 10 armhävningar?

8 kommentarer :

  1. jeanette och Dino9 april 2010 kl. 21:09

    Hahaha! Ni ÄR för härliga båda två!!!

    SvaraRadera
  2. Lol, kanske du skulle ta Huliganen som personlig tränare istället!

    SvaraRadera
  3. Klart du också ska ha belöning!

    SvaraRadera
  4. Nämen Irene! Fuskar dupå träningen?? Inte undra på att Huliganen suckar åt dig.

    Underbara bilder på honom!

    SvaraRadera
  5. Jea: Tack! Det är ömsesidigt!

    Nilla: Det är en god tanke - fast jag kan tänka mig att han är en ryslig slavdrivare.

    Larsson: Med en vätte i huset har man aldrig tråkigt, eller hur`

    LydnadsLadyn och BusBastianen: Jamen precis! Mycket och ofta, tycker jag själv i alla fall.

    Lotti: alltså jag tycker ju själv att med den träningsvärk jag har nu, så ansträngde jag mig rätt så mycket men inte når jag upp till Huliganens energi, det får jag erkänna.

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska bilder, Irene!

    Jag tror nog att choklad är bättre än Frolic.

    SvaraRadera
  7. Anna-Karin, det tror jag också!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.