måndag 19 april 2010

Ytterligare bloggsynpunkter!

Min vän, den förträffliga briard & valpmatten skickade ett frustrerat mail till mig, ett skrik långt inifrån en plågad själ, ett nödrop ut i cyberrymden:

Det har gått för långt. Gränserna är sedan länge passerade. Tålamodet är slut.
Jag kommer nu att anmäla den i och för sig utmärkta bloggen “Västgötaspets och trädgård” till samtliga relevanta instanser: PO, DO, JO, Publicistklubben, PEN, FN, MÄHÄ samt Hembakningsrådet. Utan att genera sig ett ögonblick diskriminerar och censurerar nämligen “Västgötaspets och trädgård” åsikter och inlägg från fullkomligt oskyldiga (men visa) bloggföljare. Så vitt jag kan se är detta att motarbeta det fria ordet, alltså rent fascistiska tendenser. Varför, frågar jag, kan inte jag kommentera inläggen i “Västgötaspets och trädgård”? Varför är mina åsikter, synpunkter och kommentarer mindre värda? Skulle kanske detta negligerande vara påkallat av kommentarernas bristande kvalitet eller insiktsfullhet vill jag återigen påminna om Det Fria Ordet.

Jag vill vara med! Jag vill att mina kommentarer ska fastna på bloggen, inte bara försvinna ut i cyberspace (vilket det även gör i A-K:s blogg, alltså är detta inlägg riktat även till hennes blogg).
Nu undrar jag bara: kommer detta inlägg att publiceras – eller censureras?
 
Kära vän, självklart kommer detta att publiceras! Inte vill jag stå i vägen för Det Fria Ordet! Och framför allt vill jag för bövelen inte bli anmäld till Hembakningsrådet, tänk att bli svartlistad i alla bakande kretsar för tid och evighet, man bleknar ju av fasa inför denna möjlighet.
 
Märkligt är det i alla fall, jag vill ju ha kommentarer! Så många som möjligt, the more the merrier och allt det där. Varför, frågar man sig, väljer mitt bloggverktyg att illvilligt förvisa en del kommentarer ut i kylan? Är det fler som drabbas, frågar man sig vidare oroligt?
 
Jag har ju satt alla parametrar till att vara så tillåtande och välkomnande och hyggliga som möjligt. (Precis som jag själv, skulle jag ha sagt om inte min blygsamhet förbjudit mig).

17 kommentarer :

  1. Jag har också en bloggsynpunkt: byt ut vinterbilden på Hampus - det är VÅR !!! (Som om du nu skulle lyda din storasyster - har väl inte hänt på länge, om ens någonsin ??? :-) ). Kram

    SvaraRadera
  2. Ett tips från en blogspotare till en annan: Ändra så att kommentarerna hamnar på en egen sida (som hos mig) istället för under inläggen ( som hos dig och Jea). Då försvinner problemen i ett nafs!

    SvaraRadera
  3. Cyberrymden är en oberäknelig plats - eller kanske ett svart hål. Mycket försvinner däri. Snabbt går det också, fast inte så ilsnabbt som Huliganen förstås. Kanske kan du skicka ut honom att sniffa upp de försvunna kommentarerna?

    SvaraRadera
  4. nilla: Ett lysande förslag! Hur pass effektivt är det där med klickerträning, egentligen?

    SvaraRadera
  5. Dieten: Spot on, som vi säger i Skåne!

    Annika: Nej just det - så bilden stannar...

    Lotti: Aha! Det kan ju vara en möjlighet.

    Nilla: ja, jag får nog plocka fram klickern och börja träna på det - fast tänk om han också försvinner?!

    Emelie: Synnerligen effektivt - du skulle bara ana.

    SvaraRadera
  6. På min blogg har jag flera som inte heller kan kommentera. Bitte var en av dem, men nu tror jag att det funkar för henne (iallfall ibland?!). Själv tog jag bort "kontrollordet" om det kan vara det???
    MEN fortfarande kommenterar en del personer per mail till mig. Men det är helt klart roligare att få kommentarerna på bloggen.
    Kanske man skulle prova Lottis variant?

    SvaraRadera
  7. Så där ja! Nu ska du se att det blir bättre :)

    SvaraRadera
  8. Jaha, hur gör man detta då?

    SvaraRadera
  9. Jag tackar ödmjukast Lotti om tipset, och ändrar sålunda min egen blogg också! Detta var ju förträffligt! Och tack till Briardmatten för påpekandet.

    SvaraRadera
  10. Lotti: Hoppas det!

    Jea: gå in på "inställningar", sedan "kommentarer" och ställ in på "visa helsida" eller något åt det hållet.

    Anna-Karin: förträffligt var ordet! Sa Bull.

    SvaraRadera
  11. Jag käner frihetens friska fläktar mot min kind: nu fan ska är kommenteras!

    SvaraRadera
  12. jeanette och Dino20 april 2010 kl. 15:30

    Förresten Annika;
    Tyvärr är det så att storasystrar tror/vill vara mer viktiga än vad de är. Visst tycker vi om er, men lyder er DET gör vi inte. /Jea som också är en lillasysteryster som en storasyster fortfarande försöker bestämma över... ;)

    SvaraRadera
  13. Irene (och alla andra med för den delen) - välkommen till min blogg så får ni där se en sommarbild på Hampus!!

    Jea: hälsa din syrra att jag vet precis hur hon har det :-) !

    SvaraRadera
  14. Eftersom jag aldrig haft problem att kommentera så vill jag bara säga:

    Jag har OCKSÅ stora systrar. Tre stycken, närmare bestämt och de, de insåg redan när jag var ganska ny här i världen att det inte var lönt. Att försöka bestämma nåt, alltså!

    Hej från Mej!

    *trallar; Ett litet elakt barn jag var men glad jag var ändå...trallalala la...*

    SvaraRadera
  15. Bitte: det ser vi fram emot. Vässa pennan nu och kom med alla dina infamaste kommentarer - just bring them on!

    Jea: Nä precis - lyda, det gör vare sig jag eller Huliganen...

    Annika: jag ilar! Men vinterbilden, den förblir.

    Larsson: själsfrände! Envis, liten och elak - det var jag i ett nötskal. Kanske även i presens?

    SvaraRadera
  16. Hahahaha!!! Jag börjar se ett mönster vilka av oss här i bloggträsket som är lillasystrar...
    Det är vi som är snällast och vänast innerst inne, men kanske inte alltid visar det utåt! ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.