fredag 30 april 2010

Ibland blir det bara så himla konstigt

Som nu till exempel. Jag skulle egentligen packa liten väska, städa litet golv, skriva liten inköpslista, hänga liten tvätt.

Gör jag det? Hur jag än känner efter, så känns det mest som om jag sitter i fåtöljen och surfar lite. Mycket märkligt tycker jag.

Fast jag har hunnit med väldigt viktiga och väsentliga saker också, förutom det där med golvet och tvätten, hör bara: jag har varit nere i vinkällaren och hämtat upp en flaska bubbel, jo för snart drar vi ut till landet, ut till fåglarne... nej jag menar ju att vi ska ut till Ellenfamiljen och fira Valborg. Dessutom har jag bakat en körsbärstårta på chokladmandelbotten som ska följa med dit ut. Alltså har jag hunnit med det väsentliga, så jag tror jag hoppar över det där med dammsugning osv.

Har redan hunnit med ett dagens utbrott, så jag tror jag ska lyckas hålla mig lugn och snäll resten av dagen.  Men visst är det märkligt att folk kan vara så urbota korkade, ja alla utom jag förstås. Och ni, såklart! (skyndar jag mig att tillägga så ingen blir purken).

Nu hinner jag inte mer, nu ska jag gå och packa lite frolic och tandborsten så att det väsentliga kommer med. (ja också bubblet och tårtan såklart. Får heller inte glömma maken, han kan vara bra att ha. Och Huliganen, men han tränger sig nog med så honom behöver jag inte skriva upp särskilt på kom-ihåg-listan).

Glad Valborg! Visst är det härligt att vintern äntligen rasat?

6 kommentarer :

  1. Glad valborg Irene! Och du, om du trots allt skulle råka glömma maken hemma så kan du skicka hit honom. Vi ska nämligen ha- hör här- VITT VIN till middagen. Du ser du ser! Man slår på stort i Hökaskog!

    SvaraRadera
  2. Glad Valborg på dig själv! Tårtan låter ljuvlig minst sagt :)
    Här hemma är grillen tänd (spöregnar dock så huruvida det blir nån glöd återstår att se). Ett planerat bullbak kommer också ske och vinet är uppkorkat!
    Lotti, skulle du försöka vara rolig nu eller? Tror du jag köper vin enbart på utseendet varje gång?! Vem var det d
    som köpte ett vin med tre apor på som smakade festis? Oj, det kanske faktiskt var jag?
    Då jag underkastar mig er (typ resten av gänget) som kan det här med viner undrar jag om detta vinet ens kommer innanför dörren?
    "Pinot grigio- druvan?" "masi masianco"?
    Ok erkänner att jag visserligen läste om det men föll för den vackra flaskan och ettiketten!

    SvaraRadera
  3. http://www.ymer.bloggagratis.se30 april 2010 kl. 22:54

    Glad Valborg på dig, bästa Irene.

    Och jag håller fullständigt och utan tvekan med dig - det är helt otroligt bra att den äntligen har rasat!

    SvaraRadera
  4. Men vad hände NU????

    Är jag full eller....

    Ska ju stå Larsson och inte nån jäkla httptjofräs!

    SvaraRadera
  5. Förmodligen var du full Larsson, det var trots allt sista april...

    Lotti och Hovslagaren; glöm bort det där med att känna er okunniga när det gäller vin se det som att ni har modet att prova nya viner. Ni bara kastar er ut och tar ett (i en fin flaska och det är inte att förakta, ögat ska ha sitt också vettni! ;))

    Och nu kändes det nästan som att detta blev min blogg när jag börjar svara alla för var har Irené tagit vägen???
    Äh, hon var nog full hon med i går och har betong keps istället för skämsmössa på sig. Eller både och kanske?

    SvaraRadera
  6. Lotti: Om man drar ihop vitt vin till ett ord, så blir det vint - och det rimmar på fint! Bra va'?

    Hovslagaren: Det låter som en valborg att njuta av, trots regnet: grillat, vin och bullar, kan inte bli bättre. Tårtan blev god, kan jag tala om. Men nu är den ett minne blott... tur att jag bakade rabarbermuffins också, förtänksam som jag var.

    Larsson: Det kanske var lite på lyran, bloggverktyget? Tur att du redde ut begreppen i alla fall.

    Jea: tur jag har dig, som fixar och donar och sköter min blogg när jag lämnad den åt sitt öde!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.