onsdag 10 mars 2010

Ikväll kommer det inte att bloggas

Inte i Huliganbloggen i alla fall.

Jag ska nämligen på galej! Med maken, det är han som bjudit. Eller bjudit och bjudit och maken och maken, det kan ju diskuteras.

Så här var det:

Maken kom hem en dag och frågade "vad gör du onsdag kväll?". Jag tänkte bums att nu skulle han bjuda ut mig på ett tjusigt ställe, hälla i mig champagne och överösa mig med långskaftade röda rosor, så jag förträngde raskt alla tankar på att det är akvarellkursdag och på alla de avloppsrör som jag hade kunnat måla om jag gick dit. Alltså svarade jag att jag var lös och ledig som fågeln och disponibel för allehanda förlustelser.

Hann rentav tänka att man kanske skulle ta en runda på stan och köpa något snyggt att ha på sig, något som passar till champagne och rosor? Kanske rentav raka benen? Riktigt slå på stort och göra sig fatal och tjusig.

Maken lät meddela att företagets revisorer skulle bjuda på mat och handboll i stadens nya arena.

Okej, tänkte jag, det låter ju inte som om det blir Grand precis, men kanske någon annan trevlig liten bistro eller så. Inte direkt champagne men i alla fall ett glas rött? hoppades jag vidare.

Maken lät meddela att maten blev buffé. I handbollsarenan.

Nåja, man kan väl slå klackarna i taket ändå. Fast jag bryr mig nog inte om att gå och köpa mig en ny klänning precis. I synnerhet inte som vi ska se Lugi-Alingsås... Det låter mer som jeans och tröja.

8 kommentarer :

  1. jeanette och Dino10 mars 2010 kl. 17:50

    Annars tror jag att du skulle göra succé i galaklänning! :)

    SvaraRadera
  2. Du hade ju kunnat tänka som så att hade du dykt upp galaklänning, parfym och en flaska champagne i näven hade han kanske rent av glömt av handbollsbuffén. Irene, du måste TÄNKA! ;)

    SvaraRadera
  3. Lol, det bidde bara en tumme;-). Fast vem vet, maten kan ju göra dig mållös ändå!

    SvaraRadera
  4. Jeanette och Lotti: herregud, ni är ju mycket smartare än jag! Jag måste skriva upp det på en lapp så jag kommer ihåg det tills nästa gång. "Tänka" ska jag skriva. Det blir bra!

    Nilla: Nja, nästintill. VIn blev det inte heller. Samt att Lugi förlorade - stort. Men annars var det trevligt!

    SvaraRadera
  5. jeanette och Dino11 mars 2010 kl. 07:08

    Såklart vi är! ;)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att matchen var spännande i alla fall. Eller handboll kanske inte står så högt på intresselistan.

    SvaraRadera
  7. Men alltså...VAD som helst måste ju vara roligare än att tvingas måla...AVLOPPSRÖR!!

    Å till nästa målarlektion kan du ta med lappen och visa Målarmästaren. Sen kan du med en pillimarisk blick säga;
    - Ett tips bara...

    SvaraRadera
  8. Kerstin: Jag tycker faktiskt att det är rätt kul med handboll, det blir i alla fall många mål och händer saker. (För många mål åt fel håll tror jag Lugi tyckte...)

    Larsson: Glimrande! Så får det bli, då ska han väl få så han tiger!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.