tisdag 16 mars 2010

Mycket märkligt

Det är dags att förnya körkortet. Då behövs nytt foto. Efter att - trogen min vana - skjutit upp detta så länge som möjligt traskade jag iväg och fotograferade mig, skickade in den sedvanliga straffångeliknande bilden och gratulerade mig till att äntligen ha varit ansvarstagande och fått gjort det här.

Två dagar senare kom handlingarna i retur. Myndigheterna kunde inte godkänna fotot lät de meddela. Inte för att de tyckte fotot var fult (även om de kanske innerst inne tyckte det), utan för att jag hade en skugga i ansiktet.

Då vill jag bara påpeka att när man nått min ålder så är man faktiskt ganska tacksam om skuggor faller över det värsta skrynklet. Så det så.

4 kommentarer :

  1. Lotti: schysst! Det känns verkligen fint att ha så generösa vänner.

    Larsson: jamenprecis - här betalar man skattepengar i generösa mängder också blir man tjafsad med? Nog för att göra en till anarkist.

    SvaraRadera
  2. Men det vet du väl, över myndigheter faller icke skuggor samt att myndigheter ej har fläckar. Klädnypa i nacken kanske?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.