lördag 20 mars 2010

Jag vill bara påpeka


...att klockan nu är kvart i tio på lördagsmorgonen. Jag har:
  • varit på en timslång promenad med den lille fyrbente
  • diskat alla glas sedan gårdagskvällen
  • röjt i köket
  • röjt i matsalen
  • gjort frukost till maken och mig själv
  • läst tidningen
  • bloggat lite

Maken har:
  • legat i sängen och låtit sig bjudas på frukost samt läst tidningen
Så det står ungefär 42-0 i min favör känner jag!

(Om man är riktigt illistig märker man att jag har lagt ihop alla makens punkter i en enda liten sketans punkt, men jag tycker ärligt talat inte att de var värda att få var sin poäng)

7 kommentarer :

  1. Oj, har maken hamnat i onåd nu?

    SvaraRadera
  2. Nä det är ingen fara! På något vis så är jag så svag för honom att han kommer undan med sånt här, så han kan nog lugnt se fram emot fler helgmorgnar i sängen...

    SvaraRadera
  3. Bortskämd, det är vad han är. Och vems fel är det? Knappast hans.
    Jag kan påpeka att jag vår husse har: varit i stan och handlat middagsmat, skurit fruktsallad till frukost, varit behjälplig vid kloklippning. Jag har skrivit om prinsessbröllopet.

    SvaraRadera
  4. Man skulle vara make i ditt hushåll! :D

    SvaraRadera
  5. Bitte: maken har numera varit i stan (med mig förvisso), handlat mat, varit behjälplig vid tillagandet av densamma samt tittat på skidor. Själv sov jag i soffan. Prinsessbröllop kändes låååångt borta...

    Anna-Karin: eller maka i ert!

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag påminner om maken din...;-)

    SvaraRadera
  7. Nilla: men det är inte det sämsta!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.