måndag 1 mars 2010

Jag sticker ut hakan

Nu är det VÅR!!!

Japp, tecknen är otvetydiga. Det är 1 mars (och minns vad min mamma sa). Det töar och slaskar och rinner och ligger grus i drivor. Lera!! Hurra!'

När vi gick morgonpromenaden nyss, maken och jag (nej nu skojade jag, det var ju huliganen och jag. Så klart), så var jag djärv nog att lämna broddarna hemma för första morgonen på länge. Saknade dem inte alls måste jag säga.

Och igår när syrran, huliganen och jag traskade runt ute vid Nöbbelövs kyrka så såg vi dem! Plötsligt tvärnitade vi och skrek: Titta!!

Vadå, tänkte huliganen, är det en löptik? Men nej, det var årets första vintergäck! De skulle ha medalj för tapperhet i fält tycker jag. Snön hade precis töat bort vid en husvägg, och där stod och lyste.

Ja, kära dotter i din glasgowska tropiska klimatzon, jag vet att ni haft mycket mer blommor länge nu, men fatta vilken känsla det var. Ljuvligt räcker liksom inte till.

Bild?

Jamen herregud, tror ni jag hade kameran med? Syrran hade det i och för sig, får nog kolla in hennes blogg...

Edit: just det, titta här!

4 kommentarer :

  1. Och igår såg vi vipor!!! HURRA!

    SvaraRadera
  2. Tittar ut genom fönstret och söker desperat efter vårtecken...
    Här öser snön ned och snödrivorna ligger tjocka, jag måste nog flytta till skåne!!!

    SvaraRadera
  3. Dock inga vintergack. Vad ar det nu mormor har sagt?

    SvaraRadera
  4. Anna-Karin: vipor? Det är såna där fåglar va? Som flyger i luften?

    Jeanette: bara kom! Välkommen! Ta med dig Kungen och alla örhängena.

    Emelie: mormor sa att mars var en vårmånad. Pah!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.