söndag 7 mars 2010

Vasaloppet

Åh så vilsamt det är!

Jag sitter här i fåtöljen, bloggar lite, läser lite tidning och hör hur folk stångar och svettas och stakar och har sig, mil efter mil efter mil. Och då tycker jag att det är så alldeles oerhört njutningsfullt att slippa!

Jag kastade en liten blick på tv:n och konstaterar att det är snö i mängder där i Mångsbodarna eller Smågarn eller vad det heter, tittar ut genom fönstret och konstaterar att det är betydligt mindre av varan i min trädgård och känner en stor sällhet i hela kroppen.

Det är snö i Dalarna och jag är inte där! Hurra! Inte behöver jag åka skidor heller.

4 kommentarer :

  1. Åka nio (9!!) mil på skidor. EN SÖNDAG! Vilka dumheter...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Lotti!

    Vore ju MYCKET lättare om man delade upp sträckan på flera söndagar...

    SvaraRadera
  3. Jamen precis! Flera söndagar, och med inlagda fikapauser. Ingen fjollig blåbärssoppa i pappersmugg, utan här pratar vi nybakta bullar, varm choklad, maffiga muffins (som ju i och för sig kan vara med blåbärsfyllning).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.