tisdag 2 mars 2010

Träningsvillighet

Igår kväll uppsökte jag det näraliggande gymmet som ett led i min kampanj för att visa kroppen vem det är som bestämmer. Här gäller det att sätta ner foten, peka med hela handen och tja, för all del, göra en armhävning också när man ändå är igång och viftar med kroppsdelarna.

Jag tycker det är rätt skönt att träna så det är ingen större uppoffring, men jag ska inte neka till att det är tämligen behagligt att koppla av i soffan efter väl förrättat värv.

När jag suttit där en stund känner jag att någon stirrar på mig. Det är Huliganen. "Men jag då?!" säger ögonen. "Jag vill faktiskt också träna!".

Så då gör vi det. Vi tränar på 'kryp', lite fjärrdirigering och på att markera spårapporter, allt för att vara beredda när våren anländer och vi kan dra ut i spårskogen igen.

Huliganen går igång på alla cylindrar. "Mera, mera!" hetsar han. Han har en träningsflit som vilken OS-deltagare som helst skulle avundas honom.

Till slut tycker jag det räcker. Det gör inte Huliganen. "Nu gör vi armhävningar!" säger han förväntansfullt.

Då är måttet rågat. Jag drar mig in mot sängen och drar täcket över huvudet, men kan inte utestänga ljudet av den lille träningsnarkomanen som flåsar å-ett-å-två-å-ett-å-två-å-heja-på...

Själv är jag rätt så nöjd med att det dröjer några dagar tills nästa gymbesök.

4 kommentarer :

  1. jeanette och Dino2 mars 2010 kl. 15:03

    Äsch, jag tycker att ni påminner mig om så mycket saker jag försöker förtränga när jag läser olika bloggar. Larsson hon påminde om förlorade kort och nu påminner du om att jag borde gå ut och träna...
    Det finns nämligen ett inrett gym i kung Dinos garage, vilket används för lite.
    I helgen som var bestämde jag och arbetskompisen för förtifjortonde gången att; "på måndag då jädrans börjar vårat nya liv!"
    Här sitter jag två dagar senare och har inte ens sneglat åt garaget till...
    Men på MÅNDAG, då jädrans ska jag börja!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har tränat!

    Jag har tränat biceps när jag har krånglat ut benet ur isiga och lårdjupa snödrivor, ryggen när jag har tagit av och på mig skorna för att de är fulla med snö, och fjäderlättheten när jag försökt gå uppepå skaren.

    Emil han har sjungit upp sig i väntrummet på kliniken. det är viktigt att träna på också.

    SvaraRadera
  3. Jeanette: herregud, det kommer ju måndagar ideligen, ideligen, så det är säkert ingen brådska med det. Och att bara HA ett gym i sin ägo, ja det borde ju ge många pluspoäng på träningskontot utan att man ens behöver börja snegla på en hantel!

    Lotti: du kommer att komma ur den här vintern lika stark och smidig som någonsin Charlotte Kalla. Nu behöver du bara köpa dig en vit sparkdräkt, ett par skidor och sen är nästa guld så gott som garanterat. Och då kan Emil leda hyllningssångkören!

    SvaraRadera
  4. Åh, det ÄR så skönt att komma in här och tanka lite boost!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.