måndag 31 augusti 2009

Glorious golf!

Eller kanske rubriken ska vara "Gastkramande golf?" - ja det ena kan ju leda till det andra, för onekligen så är det att golfen lockar fram ett brett känsloregister till och med hos den obotligaste träbock.

Det var ju märkligt hur den här bloggen spretar iväg, förresten. Den skulle ju handla om hund och trädgård och vips! så har såväl skalbaggar som golf nästlat sig in på det försåtligaste vis.

Man skulle, som i den danska nationalsången, kunna säga att "han stod i rök och damm", om man byter ut rök och damm mot stormvindar, hagel och åska. Men utan att darra på manschetten så stod han som klubbmästare till slut! Sonen, klubbmästaren. Med 7 slags marginal stod han pall och landade överst på prispallen. Detta nämner jag bara lite i förbigående sådär, mest för att illustrera hur golfen som sagt tar över den här bloggen.

Om jag är stolt och vill låta hela världen få veta? Inte då! Att jag funderar på att trycka upp t-shirts med bild och med texten "Min son, klubbmästaren!" beror mest på att det är dags att fylla på garderoben med lite höstkläder.

3 kommentarer :

  1. Det var väl det vi visste - det var liksom på gång redan när han som liten började spela golf :-)! Hälsa och gratulera honom så jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Det måste ligga i generna! När börjar han tjäna pengar?!

    SvaraRadera
  3. Jag lovar, ska hälsa honom!

    Alltså det där med prispengar verkar det vara knalt med. Såvitt jag förstod hade han den här gången (förutom evig ära då) vunnit tre (3) golfbollar. Det blir man ju inte fet på.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.