tisdag 23 februari 2010

Självsuggestion

Jag tänkte att det kanske blir lite tjatigt med all denna snöklagan. Verkar man inte lite enkelspårig? Rentav gnällig?

Imorse tänkte jag prova en ny approach. När jag traskade upp vid tjugo i sex och tittade ut och upptäckte att världen täckts av ny snö så utropade jag glatt: "Titta! det har snöat!" med onaturligt jubel i rösten. (Att gå så långt som att utbrista i ett hurra! förmådde jag dock inte).

Sen sjöng jag en liten stump av "titta det snöar, titta det snöar, allting är vitt, vitt, vitt"!

Därefter utbrast jag i ett hjärtligt "så vitt och vackert det är".

Efter promenaden greppade jag snöskyffeln och sprätte snö omkring mig så att svetten lackade, allt medan jag tänkte på min arbetskamrat som påstår att han gillar att skotta snö. Detta är normalt sett en högt begåvad och trevlig man, jag förstår verkligen inte var denna onaturliga böjelse kommit ifrån?

Lite snö sparade jag generöst och frikostigt åt maken, han skulle ju också ha något kul att göra.

Därefter traskade Huliganen och jag in mot en hägrande frukost och jag kan bara konstatera att min självsuggererande förmåga lämnar mycket att önska. Den enda gången jag verkligen skrattade åt snön var när Huliganen dök på näsan i en snöhög och såg ut som en liten lurvig semla med massor av pudersocker på.

7 kommentarer :

  1. Vi tackar för ditt trägna jobb att försöka få snön att lämna oss - kvickt och helst igår. Det hedrar dig att du inte lämnar någon möda ospard utan testa så många olika alternativ. Själv är jag mer av typen "snö .... snö försvinn din väg" och det hjälper definitivt inte. Men jag drömmer (inte dagdrömmar utan nattvarianten alltså) om sommar och vatten och sol - undras om det kan hjälpa kanske ???

    SvaraRadera
  2. Vinter eller sommar! Vad bryr väl jag mig om det när jag ska få en till fyrbening :D

    Förresten semlor... Är det mandelmassa på huligansemlor?

    SvaraRadera
  3. Men tänk att då har vi börjat använda samma taktik! :)

    SvaraRadera
  4. Annika: ja jag är en schysst prick! Dock verkar det inte direkt hjälpa, men jag gör vad jag kan.

    Lotti: du är faktiskt ursäktad! Jag var inne på din sida och såg nyförvärvet, vem kan väl överhuvudtaget bekymra sig om snö när en sån liten parvel ska flytta in?

    Inte så väldigt mycket mandelmassa, nej. Men de har bra tuggmotstånd, kittlar skönt i kistan och är behagligt pälsisolerade.

    Jeanette: Men hjälper den hos dig? Här verkar det ganska tufft motstånd måste jag säga.

    SvaraRadera
  5. Jahaja. Nu snoar det pa snodropparna. Sa gick det med den varen.

    SvaraRadera
  6. Ingen mandelmassa? Perfekt! Då beställer jag en sån. Eller kanske två. En till nyförvärvet också. Fast... jag har ju sex till. Nämen okej, åtta huligansemlor hitåt tack!

    SvaraRadera
  7. Emelie: Var ska snön vara om inte på snödropparna?! Och du, hellre lite snö i Glasgow än hemma. Faktiskt.

    Lotti: Åtta?! Ajdå, jag som precis ätit upp den enda vi hade... tyvärr!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.