fredag 20 november 2009

Fredagmorgon på kontoret

Huliganen och hanses matte har nyligen inställt sig för tjänstgöring (vilket jag, som är en plikttrogen typ ska ägna mig åt, alldeles strax). Huliganen låg på sin vanliga utkiksplats under mitt skrivbord när folket droppade in, den ena konsulten efter den andra. Alldeles fridfullt låg han där - ända tills tvenne seniora konsulter med aktningsvärda utdebiteringspriser steg in.

Nu har de ägnat sig åt att ha dragkamp om och fullständigt demolera ett A4-kuvert. Papperstussar överallt.

På rak arm kan jag nu tänka mig tre frågor: 1) vem ska plocka upp papperstussarna? b) vad innehöll kuvertet?, och 3) vem ska vi debitera den här tiden på?

Samt: vart tog friden och lugnet vägen?

3 kommentarer :

  1. Vem blev det som plockade upp papperstussarna? Och har du bestamt vem ni ska debitera tiden pa?

    SvaraRadera
  2. Tja, jag kan nu säga så mycket som så att det var inte hunden som städade i alla fall. Och ingen av manligt kö.n överhuvudtaget, märkligt nog

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.