söndag 8 november 2009

Hundlös!

Det är inte så farligt som det låter - maken och jag har haft några dagars semester i London, och hunden har varit på pensionat. Maken och jag damp ner på Kastrup för några timmar sedan, och hunden ska hämtas imorgon.

Det är så skönt när man ska lämna honom, han är inte buskablyg och rädd av sig utan skuttar glatt in och och hojtar "tjena grabbar, nu är jag här!". Och sen har jag liksom förstått att han har synpunkter på det mesta tills jag hämtar honom. En gång var han så hes av allt skällande på andra hundar att han nästan var tyst i flera dagar. Det kändes mycket märkligt, ett hem med en västgötaspets där tystnad råder - det är ju rent onaturligt.

Själv har jag varit alldeles oskällig i flera dagar, men är orättvist nog hes ändå, jag har drabbats av något ont-i-halsenaktigt. Trots att jag försökte bota det med vin och torr engelsk cider så ville det sig inte riktigt.

Vi har i alla fall haft några fina dagar, även om man aldrig hinner med mer än en bråkdel av vad man tänkt sig. Det har blivit promenader i Westminster, British Museum, National Gallery, Churchillmuséet, Faradaymuséet, afternoon tea på Camellia Tea Rooms och så bjöd dottern väldigt generöst på musical, så vi var och såg Phantom of the Opera som var en fantastisk upplevelse.

Jo just det, vi har ju shoppat också. Vi shoppade kaffe på Fortnum och Mason till det facila priset av 180 kr, vilket kändes alldeles oerhört billigt efter att ha varit och tittat på deras vin- och champagneavdelning. "Var det för ett halvt eller ett kilo" frågade maken intresserat. Ingetdera, det var för 250 gram. Herregud, vågar man tillaga kaffe som kostar 720 kr kilot? Och jag som inte ens är särskilt förtjust i kaffe.

Sen undrar jag, vad är det för naturlag som gör att när man har fått sittplats på 2:a raden i flyget så blir det alltid utgång från bakänden på flyget?

Nu är det dags att sova lite i det onaturligt tysta huset. Men imorgon blir det liv i luckan igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.