söndag 29 november 2009

Och nu är det vår!

Man kunde tro att det är vinter, förste advent som det är och allting. Men si, då tror man uppenbarligen fel!

Igår röjde jag i växthuset, beskar pelargoner, sopade upp alla nerfallna blad från vinrankan, bar in trädgårdsbänken och var flitig som ett bi. Hängde upp en ljusslinga i vinrankan och pysslade och hade mig. Så fick jag syn på en hink där jag planterat tulpanlökar, för jag ville få tulpaner tidigt till våren, kunna njuta av egen blomsterprakt medan mars fortfarande ligger som ett kallfuktigt omslag runt en. Och vad ser jag? Jo tulpanerna tycker att det börjar bli vår! De börjar sticka upp så smått, och nu undrar jag om jag kommer att få egna jultulpaner?!

1 kommentar :

  1. Innan jag läst färdigt hann jag tänka "har hon aldrig hört talas om jultulpaner" men det hade du ju :-) ! Så nu kanske du hinner med både jul- och vår-varianten.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.