onsdag 11 november 2009

Men usch!

Jag hade bestämt möte med en vän imorgon kväll, men eftersom jag är en omtänksam och snäll person som inte i onödan vill förpesta min omgivning fick jag ju tyvärr ställa in träffen. Fick då ett svarsmail där hon berättade att hon för att stärka sitt immunförsvar har börjat dricka fiskleverolja.

Nu tillhör jag ju den där generationen som i stället för AD-droppar fick fiskleverolja som barn. Och fiskleverolja, det är ett av de där mörka minnena från barndomen som jag är säker på har resulterat i många och långa sessioner på terapisoffor, även om jag själv klarat mig rätt bra på den punkten.

Så ja, det kanske kan ligga något i det, att det skulle hjälpa. Men är det värt det?

Dessutom påstod vännen att hon tyckte det var gott. Det får mig bara att inse att hon är sjukare än jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.