lördag 12 december 2009

Även om det inte går som planerat kan det ju vara bra ändå

Lördag morgon. Har precis varit ute med Huliganen, alias Latte-hunden. Lite kallt, lite frost i gräset - då blir Huliganen en lycklig yngling som springer och rullar sig och beter sig som en fjant. Matte beter sig också som en fjant, i alla fall efter det att hon kollat att ingen ser oss.

Anledningen till att matte orkade gå ut kvart i sju trots julbord på Grand igår var att hon enbart drack vatten igår - om utifall att man skulle behöva köra någonstans. Mer än hem då. Men läget på sjukhusfronten är lugnt, fadern mådde bättre igår efter två påsar blod och det ser ut som om han fixar det här också!

Så därför var maken och jag på mitt företags julbord vilket alltid är trevligt, även i spik nyktert tillstånd upptäckte jag.

Fast det är något märkligt med julbord. Egentligen gillar jag inte julmat så där vidare värst, ändå stoppar man i sig märkliga saker tills man är fyrkantig. Rullsylta t.ex. Varför in i glödheta äter man sånt, när man aldrig skulle få för sig att göra det annars? Blir det någon slags masspsykos vid matfaten, man står där med besticken i högsta hugg och lägger upp mat som om man tappat hjärnan (såväl höger som vänster halva) i sillsalladen?

Maken ska snart få frukost på sängen. Han kan behöva det, för han drack minsann inte bara vatten igår. Nu ska jag snart gå in och vara lite hurtig i sängkammaren tror jag. Det kommer han säkert att uppskatta.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.