fredag 11 december 2009

Ibland går det inte enligt planerna

Det här skulle egentligen varit ett inlägg om Huliganens nya karriär som latte-hund. Man läser ju så mycket om lattemammor och fikande och så, och Huliganen vill ju inte vara sämre så han och polaren Linus drog till Hand-med-Hunds hundcafé för att mingla med boysen, klämma en latte och så.

Det gjorde vi, och det var trevligt.

Men sen har syster och jag tillbringat hela kvällen på akuten med fadern som haft hjärtkrångel. Nu är han inlagd och blir omhändertagen och det känns väldigt skönt måste jag säga. Det är minsann inte lätt att bli gammal och skröplig, men mitt i alltihop så får jag ändå säga att trots att man hör så mycket om stress och dåligt med tid för patienterna i vården, så har vi blivit så väl omhändertagna av alla från ambulanspersonal till vaktmästare på sjukhuset.

Lite skratt blev det också, när vi satt i korridoren på akuten och upptäckte att syrran i rena hastigheten fått på sig en brun och en svart sko... fast man ska ju vara modern och tänka utanför boxen, och varför måste man alltid ha likadana skor på båda fötterna?

1 kommentar :

  1. Nej men, lille pappsen då! Hoppas att det går bra!

    Olika skor hade minsann Mariette i Idol såg jag, så det är nog väldigt inne!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.