lördag 19 december 2009

När man drabbas av vinterkräksjukan

Vad tänker man då? Förmodligen något i stil med att "hit med en spann! jag måste vomitera!". Eller också hasar man sig under veklagan in i badrummet och.... ja låt oss dra en barmhärtighetens slöja över vad som sen tilldrar sig därinne.

Jag kan nu konstatera att så fungerar inte en västgötaspetshjärna. Nu tror jag inte han drabbats av vinterkräksjukan, men uppbarligen vaknade han mitt i natten och mådde lite tjyvens i kistan. Den tanke som då briserar i hans hjärna är i stället: "var är närmsta matta? Jag måste spy!". Också gör han det, gärna på ett ställe som matte kan trampa i om hon måste gå upp på natten.

Sedan vaknar Huliganen ytterligare två gånger och känner samma behov. Men inte vill man då samla produktionen på ett och samma ställe där matte enkelt kan städa upp det. Ja jag skriver "matte" för något annat vore att fara med grov osanning och det vill man ju inte. Ånej, man söker upp en matta i taget och lämnar ett spår efter sig.

Varenda matta vi har har fått besök. Ja förutom dörrmattorna då, de är ju maskintvättbara och således inte intressanta.

3 kommentarer :

  1. Stackars liten! Hur är det med honom?

    SvaraRadera
  2. Mycket bättre. Bra, rentav. Önskar jag kunde säga detsamma om mattorna. :-)

    SvaraRadera
  3. Tycker mig märka en viss ironi i ditt uttalande!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.