onsdag 20 januari 2010

Kränkt!

Det är ju väldigt inne, det där med att känna sig kränkt. Man är kränkt om man får för dåliga betyg. Dåligt bord på restaurangen. Får fulare barn än grannen. Det är lite larvigt det där, att vara kränkt numera.

Ikväll ringde det. En sonor röst bad att få tala med Maken. Min osvikliga försäljar-radar sa mig att detta var en ovanligt Hal Typ, en typ som slingrat sig igenom vår nix-spärr, men här stötte han på patrull minsann!

- Maken är upptagen, svarade jag avmätt. Kan jag hjälpa till med något. Till exempel att spola ner dig i toalettstolen och dansa cancan på locket? Ja det där sista tänkte jag bara.

- Jag ringer från si-och-såbanken och det gäller ett kontokort där det tycks ha skett en del oegentliga transaktioner säger den sonora rösten.

Helt plötsligt glömde jag bort allt om toastolar och cancan och ville veta mer, men nähä. Man var inte betrodd. Han kallade mig inte för "lilla frun" men det var nog inte långt borta.

Maken tillkallades och då visade det sig att någon Ful Fisk har skimmat mitt kontokort (så varför det var just maken som var nödvändigt att prata med kan man ju undra). Och ja, jag känner mig faktiskt kränkt.

7 kommentarer :

  1. fy för satan vad arg jag hade blivit, men det är ju lite svårt när personen i fråga faktiskt hade något viktigt att säga. Riktigt tråkigt med kortet!

    SvaraRadera
  2. Ja man kommer onekligen av sig - fast det var ju ändå tur jag inte slängde på luren i örat på honom!

    SvaraRadera
  3. NÄÄÄÄÄ!!!

    Usch så tråkigt! Får du tillbaka pengarna? Vet de var det hade hänt?

    SvaraRadera
  4. Det är riktigt otäckt när någon har tagit pengar från ens kort. Fast de inte ens är i närheten av ens person känns det som om de klivit innanför den egna privata sfären - och där vill vi ju bara har egna familjen och huliganhund. (Och A-K: en och annan bebis som man kanske kan få låna och krama lite :-) )!

    Jag hoppas och tror att banken står för det hela (det gjorde de när det gällde mitt kort) och att du "bara" får bekymret med nytt kort, ny kod o s v.

    SvaraRadera
  5. Jepp, jag skimmade och skimmade medan du pratade och pratade om Huliganen och ost och syrran och A-K:s bäbis och GRYTAN och grytan igen utan att märka ett dugg. Med mina exklusiva vanor får man emellanåt ta hjälp av sina vänner - kan du missunna oss det? Ett tips är ju att du kompletterar GRYTAN med en egen skimmer, en sån är SÅ bra att ha.

    SvaraRadera
  6. Här vilar inga halta löss, och banken håller en skadeslös: de vlll ju inte att man ska flaxa runt med kontanter utan använda kort.

    Kära Bitte: jaså det var DU. Jamendåså, då är det ju ok. Inte missunnar jag dig lite flärd, det vet du!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.