lördag 16 januari 2010

Titta vad som flyttat in!


Nu gick det inte att hålla sig längre. Jag kände att mitt liv inte var komplett. Att det saknades något. Trots familj, hund, hus och växthus fanns det en ödslighet, ett hålrum som behövde fyllas. Och nu är den här!

Ikväll ska den invigas med coq au vin enligt det här receptet, á la Julia Childs. Jag känner att min creuset behöver just det för att känna sig hemma. Jag plockar fram pärlhalsband, kjol, förkläde och högklackat. Nu ska här lagas mat!

8 kommentarer :

  1. Åh, vad fin, suckade hon avundsjukt. Hon som inte ens lagar mat!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt vacker gryta - grattis till inköpet. Här suckas det däremot inte - jag ser fram emot att bli bjuden på mat som lagats i grytan :-) !

    SvaraRadera
  3. Blev det en extra god coq au vin eftersom den lagats i en le creuset?

    SvaraRadera
  4. Grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  5. Men vad tror ni - borde jag inte ha en till, en liten rund en?

    SvaraRadera
  6. En liten rund en låter alldeles perfekt. Och finns det inte sådana små, små söta också??

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.