fredag 29 januari 2010

Vad gör man en fredag?

Om man har en massa komptimmar intjänade och beslöt sig för att ta ut ett antal idag?

Nu sitter vi här, Huliganen och jag, med en hel dag ograverad framför oss. Den sedvanliga morgonpromenaden är avklarad. Maken ivägkörd till jobbet. Nu ska jag bara kolla min mail, mina favoritbloggar och sen tänkte jag städa lite. Kanske rentav äntligen röja i linneskåpet, vilket innerligt väl behövs. Vågar man sig på att öppna den dörren så blir man anfallen av, tja kanske inte direkt bengaliska tigrar, men lakan, dukar, handdukar som spränger sina gränser. Det blir så när man hade en mamma som vävde på löpande band.

Bredvid mig sitter Huliganen. I hans blick ser jag enbart ordet "långpromenad!".

Men jag behöver ju faktiskt röja. Få lite ordning på tillvaron.

I Huliganens blick ser jag öppna, snöiga fält, rulla runt, springa, springa, springa - kall luft i pälsen som doftar snö, jaga matte, njuta av livet!

....


hm.....

Jag återkommer!

4 kommentarer :

  1. Hoppas ni får en härlig dag, det kanske hinns med såväl lite städning och en långpromenad? Själv sitter jag med en skadad fot i en stuga i Sälen när resten av familjen är ute och åker skidor! orättvist!

    SvaraRadera
  2. Usch din stackare! Hoppas den inte är illa skadad?

    SvaraRadera
  3. Nej då, det blev en liten stukning eller vrickning, förvånade nog hände det inte i backen utan i en trappa.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.